Виховна робота
Виховна проблема школи:
Виховання учня як громадянина України, національно свідомої, життєво і соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальне рішення у різноманітних життєвих ситуаціях.
Виховну систему управління школою будуємо на таких педагогічних ідеях:
- виховання в шкільному та сімейному колективах;
- всебічний розвиток особистості учнів;
- виховання морально-етичних якостей;
- виховання громадянської гідності, віри в добре начало в людині, любові до рідної землі та рідного краю.
Завдання виховної діяльності:
- гуманізація виховного процесу, що виявляється у забезпеченні умов для реалізації особистості відповідно до сформованих інтересів .;
- організація родинного виховання та освіти як важливої ланки виховного процесу і забезпечення педагогічного всеобучу;
- постійне удосконалення майстерності вчителя як класовода, здатного компетентно займатися виховною діяльністю;
- постійне удосконалення майстерності класного керівника, здатного компетентно займатися виховною діяльністю;
- підтримка та зміцнення шкільних традицій, що сприяють створенню загальношкільного колективу;
- розвиток учнівського самоврядування.
Методична спрямованість:
- діагностика і планування виховної роботи;
- організація і стимулювання дій школярів на основі пізнавальних інтересів та життєвих потреб;
- контроль і корекція здобутих учнем знань, умінь та навичок у процесі виховної роботи;
- аналіз результатів освіти, виховання та розвитку учнів.
Пріоритетні напрямки виховної роботи школи:
- формування особистих рис громадян України, національної свідомості та самосвідомості учнів;
- виховання духовної культури особистості;
- виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки;
- формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою;
- утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної пам’яті;
- збагачення народних традицій, звичаїв;
- виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності і культури розумової праці;
- формування творчої працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря;
- забезпечення повноцінного фізичного розвитку учнів, охорони та зміцнення здоров’я;
- формування екологічної культури учнів, гармонії її відносин з природою;
- створення умов для творчого розвитку природних обдарувань дитини, залучення учнів до різноманітної діяльності щодо інтересів, допомогти знайти кожному справу до душі;
- посилення уваги до питань морально-етичного виховання, створення системи успішної профілактики відхилень у поведінці учнів;
- підпорядкування змісту, форм і методів роботи визнанню особистості дитини як найвищої соціальної цінності4
- створення умов для соціального захисту дітей, особливо дітей-сиріт та дітей, що залишилися без батьківського піклування;
- зміцнення служби соціального та психолого-педагогічної допомоги дітям, батькам, сім’ям.
- Основні напрямки колективної творчої діяльності школярів сплановано згідно з Концепцією виховання дітей та молоді у національній системі виховання, Концепцією громадського виховання, Програмою «Діти України», Програмою «Обдаровані діти», Програмою попередження дорожньо-транспортного травматизму, Програмою з профілактики правопорушень, наркоманії та СНІДу, тютюнопаління
Принципи виховної системи:
- єдність національного і загальнолюдського виховання;
- природа та культуро відповідність виховання;
- активність, самодіяльність і творча ініціатива;
- демократизація та гуманізація виховання;
- єдність навчання і виховання;
- диференціація та індивідуалізація виховного процесу;
- гармонізація родинного й суспільного виховання;
- особистісно орієнтований підхід у вихованні.
Коментарi